פיטורים מהעבודה - הטעמים השונים, זכאות לקבלת פיצויים וסיוע משפטי
אינדקס עורכי דין
חיפוש באינדקס
אינדקס עורכי דין אודות האינדקס הוספת עורך דין הערכת נזק מאמרים יצירת קשר
לקבלת יעוץ משפטי מיידי מלא את פרטיך בטופס הבא:
שם:
דוא"ל:
טלפון:
הודעה: שלח

פיטורים מהעבודה - סיבות וזכאות לקבלת פיצויים

תרחיש של פיטורים מהעבודה הינו לעולם סיטואציה בלתי נעימה.

עובדה קיימת היא, כי את מרבית חיינו אנו מבלים במקום העבודה, כאשר היא זו המספקת לנו פרנסה ואפשרות לתכנן את עתידנו האישי והמשפחתי.

בשעת פיטורים מהעבודה נוטים עובדים לחשוב כי עולמם חרב עליהם, אולם לא כך הדבר, זאת בין היתר גם היות ובמקרים רבים זכאי העובד לקבלת פיצויי פיטורין בשיעור נכבד.

כיום, חוסר ידע בתחום דיני עבודה הינו הגורם הראשון במעלה לפיטורים שרירותיים.

שוק העבודה בישראל אינו שיוויוני ולא מעט מעסיקים מנצלים את העובדים, מפטרים אותם וחומקים מתשלום פיצויים בהם הינם נדרשים לפי חוק.

לצורך קבלת מידע לגבי מתן פיצויים בנסיבות של פיטורים מומלץ לפנות אל עורכי דין דיני עבודה.

פיצויים בגין הסתיימות חוזה עבודה

מקומות עבודה מסוימים עובדים במתכונת של חוזה בין עובד למעביד, אשר נחתם לפני תחילת העבודה.

חשוב לדעת, כי על המעביד חל איסור לשלול מהעובד פיצויים בנסיבות של פיטורים על פי סעיף בחוזה.

חוזה לשנה תמימה המסתיים בזמן מזכה את העובד בתשלום פיצויים מלא, אלא אם כן נחתם חוזה חדש שלושה חודשים לפני מועד סיום החוזה הישן.

מעסיקים רבים מחתימים את עובדיהם על חוזה ל 11 חודשים ומפטרים אותם במגמה ברורה שלא לשלם פיצויי פיטורים.

במידה ודפוס פעולה זה מוכח בבית משפט, מחוייב המעסיק לשלם פיצויי פיטורים בגין משך הזמן בו העסיק את העובד.

פיטורים בלתי מוצדקים

פיטורים כאלה מזכים את העובד בקבלת פיצויים, בכל עת, עבור משך תקופת עבודתו.

פיטורים לא מוצדקים יכולים להיות לדוגמא בגין סיבות של הריון, יציאה לשירות מילואים, מחלה, צמצום כוח העבודה או החלפת מעסיקים.

פיטורים בגין הפרות משמעת אינם מזכים בפיצויים, אך חובה על המעביד להוכיח בבית המשפט הפרות סדר ומשמעת של העובד, זאת בדרך של הצגת שליחת מכתבי אזהרה והוכחת נזקים ממשיים.

פיטורים או התפטרות בגין הרעת תנאי שכר

מעסיקים רבים המבקשים לפטר עובד אך אינם מעוניינים לשלם פיצויים, מרעים את תנאי השכר בשאיפה כי העובד יתפטר מעצמו.

במקרה כזה, על העובד להתפטר ולדרוש את הפיצויים המגיעים לו.

במידה והעובד מחליט שלא לעזוב את עבודתו, אין לו זכות לדרוש פיצויים מהמעביד.

ייעוץ משפטי

דיני העבודה בישראל הינם תחום משפטי מסובך, אשר מכיל חריגים ומקרים יוצאי דופן רבים.

לעובד הפשוט אין כל דרך לדעת ולהיות בקי בקשת הרחבה של הדינים, עובדה אשר פוגמת בשיקול דעתו וביכולתו לקבל החלטות בעת פיטורים.

לאחר הפיטורים רצוי לגשת למשרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה ולפרוש בפניהם את המקרה.

עורך דין מקצועי ישכיל לייעץ האם קיימת עילה לתביעת המעביד וינחה את העובד כיצד לעשות זאת.

בהמשך, ייצג בא הכוח את העובד בתביעה, כאשר בקיאותו בחוק מאפשרת השגת פיצויים להם זכאי העובד ובמקרים מסוימים אף פיצויים מוגדלים.

ראוי לציין, כי במקרים של קיום ספק נוטה בית הדין לעבודה לפסוק בדרך כלל לטובת העובד, נוכח מאזן הכוחות הבלתי שיוויוני המתקיים בין המעביד לעובד.

יעוץ אצל עורך דין אינו כרוך בתשלום בדרך כלל, לפיכך עמוד על זכויותיך -
פנה לקבלת
יעוץ משפטי מטעם

עורך דין דיני עבודה!

קרא עוד על חוק שעות עבודה

גולש/ת יקר/ה - אם חיפשת עורך דין לכל מטרה הגעת למקום הנכון!

אינדקס עורכי דין - צעד משפטי חכם מציע לכל גולש את המאגר המשפטי הגדול בישראל. האתר מחולק לפי תחומים משפטיים שונים ובכל נושא רשימה מפורטת של משרדי עורכי דין מכל רחבי המדינה, המתמחים באחד מתחומי המשפט הרבים.

גלישה נעימה!

אינדקס עורכי דין מציע לכל עורך דין חשיפה בפני אלפי גולשים הזקוקים ליעוץ ויצוג משפטי. פתיחת כרטיס עו"ד מפורט כוללת: הצגת תחומי התמחות, פרטי המשרד, עורכי הדין המועסקים, נסיון, לקוחות, פרטים ליצירת קשר מיידי, תמונות ועוד!

לקבלת מידע נוסף אודות אפשרויות פרסום כרטיס לקוח ומודעות טקסט בכל עמוד שתרצה באתר:

זקוק לעצה דחופה של עורכי דין? יש לך בעיה משפטית?

כנס כעת לפורום המשפטי ולאחר הרשמה קצרה, תקבל חוות דעת של עורכי דין מובילים, בתחומים משפטיים מגוונים כגון: דיני משפחה, תעבורה, נזיקין, קניין רוחני, זכויות יוצרים, נדלן, חוזים, דיני עבודה, הוצל"פ ועוד!

פורומים: גירושין ומשפחה | זכויות עובדים | רשלנות רפואית | תאונות דרכים ונזקי גוף